Cum pot să fiu sigur de funcționarea contorului meu de branșament?
Contoarele instalate de Veolia România Soluții Integrate dețin certificat de conformitate metrologică/aprobare de model cu o valabilitate de șapte ani pentru contoarele de apă și patru ani pentru cele de energie termică. Pentru verificări ale contorului de branșament, în timpul perioadei de valabilitate metrologică se poate realiza o expertiză metrologică contra cost în cadrul Laboratorului acreditat RENAR.
Este necesar să ne transmiteți o solicitare prin e-mail și să achitați factura emisă în acest sens prin orice mijloace de plată menționate în secțiunea „Modalități de plată”. Cererea de expertiză metrologică este necesar să fie completată de către titularul de contract/reprezentantul legal.
De ce se înlocuiește contorul?
Contorul montat pe branşamentul de apă măsoară volumul de apă consumat. Pentru a garanta fiabilitatea funcționării contorului acesta este înlocuit/ expertizat o dată la șapte ani (conform cerințelor legale) sau în funcție de cerința legală și politica companiei.
În cazul contoarelor de energie termică, acestea pot fi înlocuite dacă se constată o defecțiune în modul de funcționare. Pentru a garanta fiabilitatea funcționării contorului, acesta este înlocuit / expertizat o dată la patru ani (conform cerințelor legale) sau în funcție de cerința legală și politica companiei.
Cine plătește înlocuirea contorului?
În situația în care se realizează noi branșamente de apă, costul contorului revine utilizatorului, ulterior toate costurile de înlocuire și întreținere revenind companiei Veolia România Soluții Integrate. În situația în care contorul este deteriorat din cauze ce țin de utilizator (deteriorare, furt, îngheț, intervenții neautorizate etc.), costul înlocuirii revine utilizatorului.
Ce pot face în cazul diferențelor de înregistrare dintre contorul de branșament și suma cantităților înregistrate de repartitoarele de costuri din apartamente?
Pentru a reduce diferențele dintre înregistrarea contorului de branșament și suma înregistrărilor repartitoarelor de costuri din apartamente, Veolia România Soluții Integrate vă recomandă:
- repararea și întreținerea tuturor instalațiilor interioare (inclusiv cele din subsolul blocului) în vederea eliminării pierderilor;
- montarea repartitoarelor de costuri în afara apartamentelor, conform prevederilor legale şi prescrierii tehnice de montaj, pe scara blocului, pentru a putea fi corect supravegheate;
- citirea repartitoarelor de costuri în funcție de data planificării pentru citirea contorului de branșament;
- depistarea consumului fraudulos;
contorizarea tuturor surselor de apă din apartamente.